Question for the classic stereo collectors...

The place to discuss about all things related to jukeboxes!!
Post Reply
User avatar
targetlaf
MAACA Super Contributor
Posts: 782
Joined: Thu Sep 16, 2010 1:26 pm
Location: Laval
Been liked: 23 times

Re: Question for the classic stereo collectors...

Post by targetlaf »

Salut Ian,

Moi je regarderais si l'ampli est à lampe. Si oui, tu démonte et tu te fais un beau amplificateur. Sa brasse en ....

Bien entendu, tu peut le laisser intact si le gout te le dit.
Paragon, Evel knievel,Xenon , Cleopatra (em), Barracora, Fathom (project) Cab. Taito/Qix , Defender cocktail and rock ola jukebox




Gone: Arena, Nugent, Pharaoh, Freefall, Catacomb, Flight 2000, Embryon, PIN-BOT, Disco Fever, Time Warp, Flash Gordon, Vulcan, Hit The Deck, Elvira, Spectrum, Amazing Spiderman, Circus, Pink Panther, Night Rider, Old Chicago, Target Alpha, Big Hit, Card Whiz, Blackout, Cue ball Wizard, Space invaders,Andromeda, Devil's Dare,Black knight, Centigrade 37, Asteroid annie and the aliens, El Dorado,Surfer

User avatar
Mrhide
MAACA OG
Posts: 12182
Joined: Fri Nov 20, 2009 6:59 pm
Location: Laval
Has liked: 425 times
Been liked: 258 times

Re: Question for the classic stereo collectors...

Post by Mrhide »

Sparky wrote: Do these sound nice or like shit?
Don't know about sound but sure looks like it ! :lol:
LF: GrooveCoaster Machine, shmups or any PCB, specifically Namco System 1 (Pacmania), let me know what you have!

User avatar
HPR Pinball
MAACA OG
Posts: 7936
Joined: Thu Sep 16, 2010 4:53 pm
Location: St-Rose, Laval
Has liked: 15 times
Been liked: 114 times

Re: Question for the classic stereo collectors...

Post by HPR Pinball »

Pour 100$ ca fait un pti jouet pas cher pour s'amuser une fds.
Sounds shit, surement, les speakers sont surement a refaire et même refait they will sound like shit.

Ampli a lampes, si tu veut l'utiliser avec d'autre speakers éventuellement ca va te prendre
de la haute efficacité dans le genre 96db 1watt@1m et + car y'a surement pas plus de 20 watts la-dedans.

Si tu veut t'amuser avec les vinyls et le vintage y'as beaucoup mieux mais ca coute aussi un peu plus cher :-)
The video game i want to play is always the one i don't have :FP:
Les arcades, j'suis tombé d'dans quand j'tait pti !! :-)

User avatar
necro_nemesis
MAACA OG
Posts: 8675
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:32 pm
Location: Within mechanism_8 or simply Newmarket
Has liked: 14 times
Been liked: 29 times

Re: Question for the classic stereo collectors...

Post by necro_nemesis »

Ah yes, the monkey operated jukebox. You put your quarter in the monkey's cup, he pulls out an album and ques up a song for you. What a piece of modern ingenuity. Way less moving parts to break. Looking at the age of it you probably just need to replace the original monkey.
Pins: Scared Stiff - Getaway - Funhouse - Twilightzone - No Fear - Attack from Mars - Indiana Jones - Cirqus Voltaire (prototype) - Medieval Madness - Tales of Arabian Nights. Arcades: Robotron (cocktail) - Stargate - Midway Haunted House. Jukes: Seeburg 100c - Seeburg 222.
Rumors of my demise have been greatly exaggerated.

User avatar
Jays
MAACA Super Contributor
Posts: 318
Joined: Tue Sep 16, 2014 10:07 am
Location: Gatineau/Ottawa
Has liked: 1 time
Been liked: 4 times

Re: Question for the classic stereo collectors...

Post by Jays »

tu peux toujours la retapper avec du matérielle un peu plus moderne jai fais ceci avec un de mes grundig qui n'était plus sauvable. Jaimais le look mais certaines pièce devenait introuvable.
Attachments
0BEBF3B2-2C31-454E-A8C2-078F8C92A9FD.jpeg
6BB5AD04-D90A-484E-919D-E0E905614916.jpeg

Post Reply